Ghanese vrouwenbillen - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Marloes Mooibroek - WaarBenJij.nu Ghanese vrouwenbillen - Reisverslag uit Bongo, Ghana van Marloes Mooibroek - WaarBenJij.nu

Ghanese vrouwenbillen

Door: MarloesnaarGhana ze

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 April 2012 | Ghana, Bongo

Zaterdagochtend besloten Jantine en ik om toch maar wat te gaan doen dit weekend. Allebei waren we toe aan wat lol, dan de grote vraag; wat kunnen we doen? Aangezien er niet heel veel te beleven is, hielden we het simpel en we besloten om te overnachten in het Sand-garden hotel in Bolgatanga. We hebben onwijs veel lol gehad voor nog geen 30 euro p.p. Een overnachting in een tweepersoonskamer met eigen DOUCHE en WC voor maar 30 cedi, 15 euro dus 7,50 p.p. Dat gaan we vaker doen hihi! Zaterdag hebben we heel Bolga afgesjouwt om lekkere dingen te kopen. In Ghana moet je alles overal weg halen, 1 winkel met alles is er niet dus dan de hele stad maar aflopen. Zere voeten en bezweet, maar voldaan met al onze tassen vol eten.

Voorraad;
- tonijn
- witte kool (als sla haha)
- tomaten
- uien
- paprika
- en jawel MAYONAISE
- PRINGLES voor maar liefst 4,50 euro! Een fortuin hier maar oeh wat was het lekker
- Kokosnoot
- Biscuits
- Sangriaa !

Met als idee dit ‘s avonds in de kamer op te eten tijdens het kijken van een film op jantine’s laptop. Het eerste idee was om toastjes tonijn te halen, maar dit liep uit op een volledige salade met stukjes biscuits haha. Heerlijk vooruitzich dus, Niet nadenkend gingen we avond eten en we bestelden pittige rijst met soort kipkerrie saus en salade. Het was super veel, we kregen beide 2 borden en 1 bord salade deelde we. Het was zo lekker dat we bijna alles op kregen en vervolgens hadden we de hele avond niet meer trek in de salade die we van plan waren te gaan eten. De chips ging er wel in want die verleiding konden we echt niet meer staan, door alle cola hadden we de hele nacht een opgeblazen gevoel, maar oh wat was het lekker. Wat kun je toch van eten genieten!

We hebben een wel erg heavy onderwerp film gekeken en de tranen ontbraken dan ook niet. Tijdens het film kijken zit je in een andere wereld, het was gewoon raar om een koelkast en vaatwasser te zien en als iemand een glas drinken in schenkt dan liep het kwijl ons uit de mond. Hoe snel je er trouwens aan went dat je dat allemaal niet hebt is echt ongeloofelijk! Na de film was het pak sangria ook al leeg en we hoorden buiten mooie reggea muziek, we besloten een kijkje te gaan nemen. Het geluid leek iets dichterbij dan het daadwerkelijk was maar lui zijn we zeker niet dus al lopend kwamen we aan bij het comsi comsa Hotel. Niet heel druk maar de sfeer was goed en de tafels waren bezet. Eerst maar een cola aan de bar, en genieten van alle mensen die zo grappig dansen. De barvrouwen met onwijs grote billen die alle kanten opwiegen, hilarisch om te zien en het besef dat we echt in Ghana zijn drong tot ons door. Ineens zagen we een mojito staan achter de bar, helemaal verbaasd vragen we of ze er 2 heeft, maar nee het is de enige en hij is warm. Maar het maakt ons niet uit, we bestellen hem en genieten van een paar slokken warme tampasta haha! We worden uitgenodigd door twee vrouwen om de dansvloer op te gaan, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Voordat we het weten staan we een uur lang te swingen op zijn ghanees en heel wat brede witte tanden glimmen ons toe. Om 00:00 uur hebben we het wel gezien en duiken we ons bed in, 2 uur praten later vielen we in slaap. Heerlijke dag!

De volgende ochtend lag ik in coma en Jantine durfde me niet wakker te schudden. Haha! Ik schrok om 9 uur wakker; wooh dat is voor het eerst sinds 2,5 maand hier, elke dag normaal rond 6 uur! Heerlijk geslapen en ik spring gauw onder de douche!! Wat kun je daar van genieten als je het zo lang mist. Jantine besteld ons ontbijt alvast want de kerk begint om 10 uur dus we hadden haast. Kwart voor tien is ons ontbijtje klaar, Toast met ei! en thee. Na een kwartier smullen gauw naar de receptie om te vragen of het goed is dat we later uit checken, half 1 moesten we terug zijn, en we gingen al lopend naar de kerk. Half 11 precies kwamen we aan en ze waren net begonnen, bij haast is de ghanese tijd wel lekker, je komt eigenlijk nooit te laat. Met onze magen lekker vol laten we onze oren vullen met mooie ghanese klanken en we dansen met zn allen de kerk rond. Wat een lol! 12;15 precies lopen we de kerk uit en we lopen hard terug naar Sand-garden, spullen gepakt en snel uitgecheckt. Iets te laat maar niet erg! We besloten om te gaan picknicken aangezien we onze salade nog hadden van de dag ervoor, buiten stond er een tafel gewoon midden op de weg. Jantine zag dat als een gouden kans om de salade alvast te maken dus dat deden we maar. De blikken die je krijgt toegeworpen als je dat soort dingen doet is hilarisch en maakt het erg gezellig. We kopen water en een fles cola en zoeken een mooi plekje op. ik zie een grote boom waar het groen lijkt dus ik besluit die kant maar op te lopen, ineens ligt er allemaal water en slim als ik ben denk ik, daar kunnen we wel gewoon door heen. Jantine blijft wijs stil staan om te kijken hoe het mij vergaat want de varkens springen alle kanten op. Ik loop door en zak een halve meter de modder in, ik lach me rot en til me voeten op maar mn slippers blijven plakken. Ohow, en nu? Met 1 hand zoek ik onder water naar mn slipper, een stap verder en mn andere slipper is ook zoek, haha jantine kwam niet meer bij. Na een paar graaien heb ik mijn tweede slipper ook, ik stap gauw verder en daar sta ik dan, helemaal bruin van de modder. Helaas geen fotomateriaal maar wel een hilarische herrinering. Met een zakje water alles schoon spoelen en met het schaamrood nog op mn wangen lopen we lachend verder naar een ander mooi plekje.
We ploffen neer op de grond tegen een boomstronk aan en eten op zijn ghanees met onze handen de salade. De ghanese mensen die langs lopen vinden ons maar raar maar dat maakt ons alleen maar harder lachen. Voldaan met alweer een volle maag lopen we terug naar het station over de markt, oorbellen en slippers en armbandjes voor mn zusjes op de kop getikt. Eenmaal op het station willen ze ons de trotro in hebben maar eigenwijs als wij zijn willen wij in de pickup om lekker uit te waaien, we stappen in en we zitten amper of het begint me toch te plensen! We lachen hard om alle mensen die rennen, ik steek mn handen uit om de regen te voelen en de mensen kijken ons raar lachend aan; die solamia’s zijn echt gek ! de laadbak zit wel vol met 20 mensen en het is onwijs krap maar zelfs dat went en we lachen erom. We gaan rijden en worden zeike nat door de regen, we lachen nog harder en de andere mensen maken opmerkingen over dat ze het niet snappen dat we moeten lachen van de regen , het is toch niet leuk om nat te worden? Maar wij vinden het heerlijk! Na weken lang zweten en zo’n gratis douche een cadeautje! Door de wind en de regen hadden we kippenvel en het was voor het eerst in Ghana koud! Maar liefst voor 20 minuten want zodra we in Bongo waren was het weer droog en daar had het niet eens geregend.

Mijn avond eten was TZ en smaakte zelfs goed, het weekend vloog voorbij maar het voelde als een week vakantie, heerlijk tot rust gekomen en veel lol gehad! Morgen heb ik vrij genomen en Ishmael gaat me leren motor rijden, Yeah! Jantine en ik zijn van plan om halverwege mei een week met de motor te gaan reizen en onder andere naar Mole park te gaan. Ik heb een internationaal rijbewijs en mag hier legaal motor rijden, ik moet het alleen nog even leren haha. Ik ben benieuwd hoe het me af gaat morgen, jullie lezen het in mn volgende blog!

Dikke knuffel voor iedereen in NL en veel liefs !


  • 08 April 2012 - 21:02

    Tom:

    Hey zusje!

    We hebben ons kostelijk vermaakt met het lezen van dit verhaal! Vooral het "modderincident" zorgde voor een brede glimlach:)

    Geniet ervan schat!

    Kus van ons!

  • 08 April 2012 - 21:51

    Marloes Mooibroek:

    haha mooi zo! kus terug !

  • 08 April 2012 - 23:29

    Margreeth:

    Love you.... ontzettende lieve schat! zo blij dat je zo even"vrij"mocht genieten!!!!

  • 09 April 2012 - 05:57

    Dewi:

    Ik kan me voorstellen dat jullie blij waren met de regen. De ochtend dat ik Accra aankwam begon het ook voor het eerst dit seizoen te plenzen en Vic keek me ook raar toen ik zei dat ik hier al weken op wachtte! Ben blij te horen dat het allemaal goed met jullie gaat en jullie je super vermaken in Bolga/Bongo! -x- Dewi

  • 09 April 2012 - 13:46

    Wietske Steendam:

    hoi Marloes,
    Wat fijn dat het leven je nu weer toelacht na alle ontberingen en ziektes. Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen! Je schrijft alsof ik erbij ben... al lezend zie ik het voor me! Door dit soort momenten krijg je vast en zeker de kracht om vol te houden!
    groetjes, Wietske

  • 09 April 2012 - 20:04

    Lenie Luites-Mooibro:

    Fantastisch om dit te lezen Marloes.
    Fantastisch omdat je weer gezond bent kan lachen en plezier maken.
    Ik leef met je mee ook al kennen we elkaar niet goed,maar weet dat ik om je geef.
    Liefs en pas goed op jezelf,
    Knuffel van mij

  • 10 April 2012 - 19:01

    Maureen & Bernhard:

    lieve marloes wat een verhaal zeg
    ja kan me goed voorstellen dat het Genieten was effe vrij en wat een gae foto,s zeg van het motor rijden

    Liefs maureen & bernhard en ruben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Ik ga voor 6 maand mijn afstudeerstage in Ghana doen, in een ziekenhuis in Bongo/ noord-Ghana. Daarna vlieg ik naar Kaapstad waar ik mijn broer Rolf onmoet, om vervolgens een rondreis te maken van 5 week. Door Zuid-afrika, zimbabwe, botswana en namibië! Volg me hier ! :-)

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1458
Totaal aantal bezoekers 40958

Voorgaande reizen:

29 Januari 2012 - 21 Augustus 2012

Het avontuur naar Ghana!

Landen bezocht: